کانون شاعرین

شعر نو #شعرسپید #شعر

کانون شاعرین

شعر نو #شعرسپید #شعر

کانون شاعرین

شعر نو
شعر سپید
غزل
قصیده
رباعی
شاعرین معاصر
داستان نویسی خلاق
داستان کوتاه
داستان بلند
رمان
بدایه ها و دلنوشته های شین براری

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ نوامبر ۲۰، ۲۳:۳۱ - نورا نوری
    مرسی
نویسندگان

مزرعه حیوانات

پنجشنبه, ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰، ۰۱:۲۲ ق.ظ

 

کتاب حاضر با عنوان اصلی (Animal farm) اثری از جورج اورول (George Orwell)  می باشد که با ترجمه ای از عباس زارعی توسط نشر آموت به چاپ رسیده است و با صدای آرمان سلطان زاده، توسط انتشارات آوانامه دانش گستر منتشر شده است.
 جورج اورول از نویسندگان معروف و به نام انگلیسی می باشد که در سال 1950 درگذشته است. او که از علاوه بر داستان نویسی به روزنامه نگاری و نقد ادبی نیز می پرداخته است دارای دو رمان بسیار معروف می باشد که یکی به نام مزرعه حیوانات و دیگری رمان 1984 می باشد. این دو کتاب در زمره پرفروش ترین کتاب های قرن بیستم قرار داشته است. کتاب قلعه حیوانات در زمان جنگ جهانی دوم نوشته شده و در سال 1945 میلادی در انگلستان منتشر شده است. داستان این رمان در یک مزرعه اتفاق می افتد و در رابطه با حیوانات اهلی مزرعه است که رییس مزرعه آقای جونز را در یک اقدام آرمان گرایانه و انقلابی از مزرعه بیرون می کنند تا خود اداره مزرعه را به عهده بگیرند. حیوانات با اتحاد هم توانستند موفق به این امر شوند در ابتدا روابط یکسان و خوبی بین حیوانات برقرار بود و توانستند روزگار خوبی را در کنار یکدیگر سپری کنند اما پس از گذشت مدتی چند خوک تصمیم گرفتند که بر دیگرحیوانات حکومت کنند و همان روال بهره کشی از حیوانات در مزرعه توسط خوکی به نام ناپلئون دوباره اجرا شد.

نظرات  (۱)

  • Baby angel Kooki lover
  • کتابشو دارم
    دوبار خوندمش تا فهمیدم منظوره نویسنده چیه 😂

    خوبی ؟
    پاسخ:
    ممنون،   منظورش  به ایدیولوژی و سیستم حکمرانی هست و مزرعه نمادی از یک سرزمین میشه.  این کتاب است در تمام دنیا بسیار بسیار فراوان محبوب    هتا در تاجیک سرای مان  نیز محبوبیت انبوه زیاد دارا است